.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رونق صادرات گل و گیاه مازندران در ازبکستان

مدیرعامل شرکت توسعه صادرات گل میوه مازند با اشاره به رویش 159 گونه گیاهی مازندران در ازبکستان اظهار امیدواری کرد: به واسطه علاقه مندی بسیار تاشکندی ها این صادرات گل و گیاه مازندران در این منطقه رونق می گیرد.

منوچهر رحمانی، تولید کننده مازندرانی شرکت کننده در اکسپوی ازبکستان در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به تاشکند افزود: شرکت توسعه صادرات گل میوه مازند از 12 سال پیش توسط 45 باغدار و با هدف صادرات گل، میوه و مرکبات مازندران به کشورهای هدف تاسیس شده است.
وی خاطر نشان کرد: این شرکت با هدف توسعه صادرات گام هایی را برای صادرکنندگان برداشته که در این راستا با تاسیس شرکت توسعه صادرات در قزاقستان گام نخستی را در توسعه روابط تجاری با کشورهای آسیای میانه گشوده است.

این تولیدکننده گل و گیاه خطه شمال ایران با اشاره به اینکه بر اساس کارشناسی های صورت گرفته چند کشور آسیای میانه به عنوان هدف صادراتی ایران مدنظر صادرکنندگان گل و گیاه مازندران قرار گرفت تصریح کرد: ازبکستان به واسطه علاقه مندی بالای مردمان آن به گل و گیاه می تواند از پتانسیل صادراتی بالایی در این محصول از مازندران برخوردار باشد.

رحمانی با بیان اینکه برخی کشورهای حوزه آسیای میانه با برخی از قوانین تجارت بین المللی آشنایی زیادی ندارند یادآورشد: شرایط تجارت و عدم تضمین برای برگرداندان پول در این کشورها کمی ریسک برای تجار ایرانی جهت صادرات محصولاتشان ایجاد کرده است.

وی با اعلام این مهم که برخی تجار ایرانی به واسطه عدم رفع این نقیصه متضرر شده و از ادامه فعالیت تجاری در آسیای میانه سرباز زدند افزود: در صورت حمایت و رایزنی بیشتر طرف های دولتی می توان امیدوار به توسعه روابط در این کشورها بود.

این تولیدکننده گل و گیاه مازندران با بیان اینکه برای توسعه فعالیت های صادراتی گل و گیاه زمینی در ازبکستان و قزاقستان از سوی صادرکنندگان گل و گیاه مازندران خریداری شده است اظهار داشت: تلاش اتاق بازرگانی مازندران و استانداری مازندران در برگزاری موفق اکسپوی ازبکستان بسیار ستودنی است.

وی با بیان اینکه 159 گونه گیاهی از 300 گونه گیاهی مازندران در ازبکستان قابلیت کشت دارد اظهار داشت: بازدید کنندگان فراوانی از ازبکستان و کشورهای آسیای میانه از غرفه گل و گیاه مازندران بازدید کردند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.918 seconds.